mandag den 24. maj 2010

Sikke en Pinse vi har haft. Freja har lært at køre uden støttehjul. Hun bad selv om at få støttehjulene af, "For Daniella kører heller ikke med støttehjul". Hjulene kom af og så cyklede hun ellers bare derud af. Spørg lige om pigebarnet var stolt og moren også. Hun bliver jo først 4 år til august.

Jeg fik også lige et pusterum med symaskinen og det kom der et par nye sommerbukser til mindstepigen ud af. Mine første bukser med tittekant, og så oven i købet en hjemmelavet tittekant. Det er bestemt ikke sidste gang jeg kaster mig over dette mønster.


Søndag eftermiddag kom farmor til kaffe. Freja og jeg havde bagt Thomas' ynglingskage, nemlig en drømmekage. Den bedste opskrift findes på side 28 i "Den blå bagebog".
Freja og jeg nåede også lige en smut på loppemarked, på cykel selvfølgelig. Men ingen loppefund i denne omgang.





Vores krukker skreg på nyt indhold. Vinteren har været for hård, så blomsterne var desværre lige til at smide ud. Nyt blev købt og jeg gik igang. Krukkerne fik nogle skønne lilla blomster, som skulle være rimelig hårdføre. Og det er et absolut must når planter indtager MINE krukker, for grønne fingre har jeg bestemt ikke. Et par Petunier fandt også vej.

Frøene er eget afkom. Sidste år fik jeg lidt frø af min søde nabo, en pensioneret skolelære, som vist nok har købt eller fået lidt frø på en af sine mange rejser. Der forsåede jeg frøene og satte stiklingerne ud da vejret bød sig. Og jeg fik den skønneste lian-plante med smukke blomster. Da efteråret kom viste min nabo mig hvordan jeg skulle tage frø fra til i år. Og her er frøene så.
De er nu plantet op af vores kedelige nedløbsrør i håb om at det endnu ikke er for sent. Det må tiden vise.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar