søndag den 11. juli 2010

Hyldeblomstsaft

Jeg elsker bare duften af hyldeblomsten på en dejlig solrig sommerdag.

Når jeg henter Nynne i dagplejen på cykel så kører jeg fordi en masse duftende hyldeblomster og så fik jeg altså lyst til at forsøge mig med en hyldeblomstsaft. Hyldeblomsterne har jeg dog plukket hos min moster og onkel på deres gård. Jeg har brugt en denne opskrift.
Jeg har lavet dobbelt portion og brugte både lyst sukker, rørsukker og farin. Saften er nu sat til trækning i køleskabet. Jeg er ret spændt på hvordan det endelige resultat bliver. Egentlig synes jeg den var for mørt, så jeg plukkede lige en ny portion og her brugte jeg kun lyst sukker og rørsukker. Så jeg har to varianter som jeg glæder mig til at smage.



Hvad bruger I hyldeblomsten til?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar