onsdag den 4. august 2010

Change away og sommerkjole

Det er jo ingen hemlighed at jeg er vild med vintagestoffer jeg er altid på jagt efter nye. Da jeg så dette skønne stykke stof hos Månestrålens Mamasita var jeg solgt. Det måtte jeg bare eje. Jeg så den skønneste sommerkjole for mig. Vibeke fik et stykke af mig og jeg fik det gule stof, som jeg havde forelsket mig.
Så var det blot at finde det helt rigtige mønster. Jeg kunne ikke rigtig bestemme mig, men da jeg så Ibens kjole, ja så var slet ikke i tvivl. Sådan en kjole passede lige til Freja. Mønstret er fra stof2000 og ret simpelt at springe på. Siger jeg som ikke har prøvet at sy med så mange mønsterdele før.



Jeg er selv ret godt tilfreds med kjolen og det er også accepteret af Freja, men hun spørger selvfølgelig efter en i lyserød. Så nu må jeg på jagt efter noget stof i lyserøde nuancer.
Og læg lige mærke til en mindre detalje. Knappen, som jeg selv har betrykket :) Den mangler dog at blive syet på. Jeg kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal lave en trense eller om det blot skal være kantbånd.


2 kommentarer:

  1. Wauw hvor er den blevet fin, Mette!
    Må vist hellere selv i gang med sådan en sag også:)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet skøn Mette!!! :)

    SvarSlet