søndag den 29. august 2010

For 4 år siden...

... kom min store pige Freja til verden (d. 27. august). En super nem fødsel som jeg kun glædeligt kan tænke tilbage på. Men tænk at det allerede er 4 år siden. Jeg fik mig en skøn og dejlig nem pige, som har udviklet sig til en MEGET stelvstændig pige, med egne meninger. Alt for mange hvis I spørger mig :) Vi tager da også vores ture indimellem og jeg gruer for teenageårene. Men indtil da nyder jeg min "lille" pige.

Hun blev vækket med sang og flag og gaver på sengen. Vi hyggede alle 4 (mor, far, Freja og lillesøster Nynne) med friskbagte boller og flag på bordet. Hun glædede sig til at komme i børnehave med kage. Hun havde nemlig bestilt en prinsessekage. Det første gang jeg prøvet at lave sådan en, men helt sikkert ikke sidste gang. Lidt finjusteringer skal der nok til, men alt begyndelse er jo svær.

Børnehave Prinsessen og frøerkage og Freja blev fejret. Hele eftermiddagen legede hun med bedste-veninden Ida, hotdog, efter eget valg til aftensmad. Så dagen var helt perfekt.
Lørdag kom der gæster med gaver og pigebarnet blev fejret igen med maner. To super skønne dage hvis du spørger Freja. I morges da hun vågnede, spurgte hun "har jeg stadig fødselsdag". Nej, min ven, nu må du vente et HELT år :)




Vi gav hende en Barbie med en tilhørende Fiat 500 og jeg syede jeg en lommekjole til fødselsdagsbarnet. Den er syet i en bomuldschambre med vintagelommer. Heldigvis var beggedele et hit.

2 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Tak for hilsnerne på min blog. Jeg har svaret dig ang. tørklædet. Er du gal hvor er den kage flot..bare jeg kunne sådan noget. Men som du skriver, er der ikke så meget tid til det kreative med to dejlige unger, så man må vælge lidt til og fra.
    KH Mia

    SvarSlet
  2. Hej Mia

    Jeg har slet ikke set du har skrevet. Tørklædet er jeg ikke kommet i gang med endnu men det er på "tegnebordet".

    Tak for de fine ord om kagen. Jeg elsker at lave kager. Det er lige så sjovt og hyggeligt som at sy.

    MVH
    Mette

    SvarSlet