lørdag den 7. august 2010

Kage til den årlige familiefisketur

I min familie har vi en årlig fisketur, hvor vi mødes ved en put-and-take-sø. Fisker i en tre timer, hyggesnakker indimellem, slapper af og eller bare nyder hinanden selskab. Men samtidig er der jo stor konkurrense imellem de fiskende folk. For hvem fanger den første fisk, den største fisk og flest fisk. Og der er selvfølgelig pokaler til de heldige.
Sidste år var det min mor som løb med alle 3 pokaler, så I år var det hende som skulle bestemme hvilken sø vi sulle fiske i. Det blev Serrislev fiskepark. Det er super hyggeligt sted med hele 3 søer.
Vi har altid en picnickurv med og i år bagte jeg kage. En helt speciel kage i dagen anledning, nemlig en "fiskekage".


Dagen resultat er fiskekonkurrencen er vist ikke værd at skrive om, men her kommer det alligvel. Der var 15 fiskestænger i vandet og der blev fanget... hold nu godt fast... INGEN fisk. Hvor utroligt det end lydt, så var der ingen som fange bare én sølle fisk. Flere havde bid, men ingen fisk kom på land. Så pokalerne får lov at blive hos min mor endnu et år.

Det var en dejlig dag, vejret har været med os og vi glæder os allerede til næste år.

2 kommentarer:

  1. tak fordi du vil deltage i min giveaway med vesten - og hvor er den fin her på din side :)

    Husk at tilmelde dig som fast læser, så jeg kan komme op på 30 læsere, og der kan blive trukket lod :)

    SvarSlet
  2. Tak :)

    Jeg skulle gerne være fast læser i forvejen, men klikker lige igen :)

    SvarSlet