søndag den 24. oktober 2010

Strikkepindeetui og fødselsdagskage

For længe siden lånte jeg min svigermors strikkepinde. Ikke for at strikke, men for at vende et par stropper jeg havde syet.
Strikkepindene fik jeg blot i en pose, som de nu ligger i skabet hjemme hos svigermor. Jeg er ikke god til opbevaring i plastposer, så jeg lovede mig selv at sy et etui til de kære strikkepinde. Sommeren gik og så blev det svigermors fødselsdag her i oktober og jeg NU skulle strikkepindeetuiet altså laves. Hun fik strikkepindeetuiet MED strikkepinde tilbage i som en lille ekstra fødselsdagsgave.



Fødselsdagskagen er dog ikke til svigermor, hun er kun blevet 64 år :) Men den er til min moster og onkel som begge bliver 50 år. De ønskede ikke at holde fest og tog istedet på en rejse. Alligevel blev det til et lille surprice party for dem da kom fra ferie. Vi deltog ikke selv, da vi skulle til svigermors fødselsdag, men jeg ville da gerne bage en kage til festen trods alt :) 

2 kommentarer:

  1. Hej Mette

    hvor er du betænksom og sød ved din svigermor. Er sikker på at hun blev glad.
    Det gjorde kunsinene også for trusserne og nu er jeg blevet helt nysgerrig, hvad er en applikationssøm??
    Stine:)

    SvarSlet
  2. Hej Stine

    Du kan tro svigermor blev glad. Og jeg har allerede modtaget endnu en bestilling på et etui ;)

    En applikationssøm er som zig-zag-sømmen, bare den er MEGET tættere. Næsten så tæt som et knaphuls-søm

    MVH
    Mette

    SvarSlet