søndag den 9. januar 2011

Søndagens syslerier

Min søndag har stået i sysleriernes tegn. Jeg har fået syet en kjole færdig til Freja. Den har faktisk lagt i over en uge. Jeg er ellers ret vild med dette 22-mønster fra Onion, men jeg kæmper af en eller anden grund altid med halskanten. Denne gang havde jeg fået lavet den for bred eller også var elastikket for smalt. Overvejede om jeg skulle lade det være eller pille den af. Jeg endte med det sidste. Ej hvor jeg bare HADER at pille op. Men resultatet er blevet godt og Freja er glad for kjolen. Den ligger klar så den kan komme på i børnehave imorgen.
Applicationen er en anden sag. Jeg er ikke helt tilfreds med den, men jeg øver mig.

I sommers fandt jeg dette strygebræt i genbrugsen. Der manglede bare et strygejern. Det har jeg så siden været på jagt efter, og nu er det fundet. Jeg har syet nyt betræk dertil.
Der var kamp om at få lov til at stryge dukketøjet først herhjemme :)

1 kommentar:

  1. Man kan altså finde GULD i de genbrugsbikser! Det er jo bare det ultra-sejeste strygebræt EVER!!! Og strygejerne der passer til. JEG vil være en lille pige og lege at jeg stryger igen. (Og så skal man ikke nævne bunken i kælderen, der rent faktisk kunne bruge at komme under det RIGTIGE strygejern... det er ligesom bare ikke det samme, vel?) LOL!

    SvarSlet