torsdag den 26. april 2012

blomsterbed...

... men hvilke blomster skal jeg vælge?



Sådan her ser der ud nu. Det er de tidligere ejeres værk, men vi gerne sætte vores eget præg på huset. Og for at være helt ærlig, så er jeg faktisk ikke så vild med de sten og roserne er gået ud.

Jeg tænker at det kunne være flot med lavendler hele vejen ned. Eller måske hortensier.
Måske lavendler omkring træet (det er lidt svært at se, men nede ved traileren) og så en anden slags blomst/grønt i resten.

Hvis det var dit bed, hvad ville du så plante?

3 kommentarer:

  1. Rhododendron - det vil give de øvrige planter et "løft" og samtidig vil de ikke skille sig alt for meget ud fra de andre planter :)

    SvarSlet
  2. Rhododendron eller hortensia hvis du vil have "busk"-planter. Ellers vil forskellige akelejer også være rigtig fine.
    Lavendler synes jeg er flotte at kante med, men ikke som "fyld" i et bed. I øvrigt rigtig fint hus....jeg er ret så misundelig!

    SvarSlet
  3. Hvis det er på skyggesiden af huset ville jeg helt klart plante en lang række af store Hosta´er. Det er helt klart min ynglings plante :-)

    SvarSlet